Har ni också svårt att få tid till att lägga upp bra bilder och texter på era sociala medier? Eller har ni en undersida på webben som heter Aktuellt där senaste inlägget var för 1,5 år sedan?
Idag är det många företag som sköter den digitala marknadsföringen ”när det finns tid”. Vilket oftast (läs alltid) leder till att den missköts och det blir direkta felaktigheter vilket på sikt skadar er trovärdighet och ni styr inte längre informationsflödet om ert företag.
Jämför det med en fysisk butik. Det finns få butiker som sköter sitt fysiska skylfönster lika illa som många företag idag sköter sitt digitala skyltfönster. Man skulle aldrig tillåta att det stod felaktig information och gamla dammiga saker i det fysiska skylfönstret men det är precis så det digitala skyltfönstret sköts. Vilket kan få förödande effekter.
Men vad kan man göra åt det om man inte har tiden/kunskapen/intresset av att sköta sitt digitala skyltfönster? Tänk tillbaka till det fysiska skyltfönstret, vad hade ni gjort för att hålla iordning där om ni inte har tiden/kunskapen/intresset? Troligtvis så hade ni tagit in antingen mer personal eller hyrt in någon som fixar detta åt er. Så svaret blir då att ni givetvis ska göra det samma när det gäller det digitala skyltfönster.
Vet ni att många idag väljer bort att handla från företag som saknas eller har obefintlig info på sociala medier? Låt inte det bli så hos er.